Frågor och svar - ZW3D

Var laddar jag hem senaste versionen av ZW3D och tillhörande applikationer?
Senaste versionen hämtas alltid hem från leverantörens sida

Tänk på att också betaversioner kan finnas på sidan.

 

Min licens vill inte gå igång och jag får felmeddelande om att det inte går att få kontakt med licensservern.

Lösning 1
P: Det saknas uppkoppling mot internet.
L: Se till att ansluta så aktiveras licensen igen. Fungerar det inte, gå vidare till Lösning 2.

Lösning 2
P: Licensen kan inte aktiveras
L: Starta ZW3D som administratör genom att högerklicka på startikonen och välj "Kör som admin...".

Lösning 3
P: Tillfälligt fel hos licensservern.
L: Avvakta en stund och prova att starta igen. Kontakta oss för en tillfälllig licensfil om felet är långvarigt.

Fungerar inte något av ovanstående, kontakta ZW3D på support@zw3d.com.
 

Hur flyttar jag licensen mellan flera datorer?​
Licensen kan användas på flera datorer, men endast en i taget. För att det ska fungera måste licensnyckeln  flyttas. Se även till att deaktivera nyckeln om ZW3D ska avinstalleras.

Deaktivera
1. Starta ZW3D.
2. Klicka på ikonen License Manager
3. Klicka på knappen "Return"
4. Följ instruktionerna.

Aktivera
1. Starta ZW3D.
2. Klicka på ikonen License Manager
3. Klicka på "Activate".
4. Fyll i dina uppgifter och aktivera licensen.
 

Vissa verktygsfält saknar ikoner och de kommer inte tillbaka även om jag byter användartyp?​
Ibland kan en fil bli korrupt och detta leder till oönskade effekter. För att enklast lösa problem med saknade ikoner tar man helt enkelt bort användarfilen för hur programmets gränssnitt ska se ut och nollställer på så sätt ikoner och verktygsfält.

1. Stäng ned ZW3D
2. Leta upp mappen C:\Användare\[ditt användarnamn]\AppData\Roaming\ZW3D[versionsnummer]
3. Ta bort hela mappen "profiles"
4. Starta om